TJÄNSTER
Vår ideologi:
Benefit Realisation
Management

Identifiera och strukturera nytta:
Definiera tydlig nytta och önskat resultat.
Planera nytta:
Definiera och planera alla ändringar som behövs för att maximera varje nytta.
Realisera nytta:
Säkerställa att planer genomförs och att nyttan maximeras.
VÅRA TJÄNSTER
1. Organisationsutveckling
Värdegrund
Vi bryter ner och ställer kostnader mot relevanta jämförelsevärden för att få en indikation på kostnadseffektivitet.
Mentorskap
Vi kan erbjuda ledare och medarbetare ett externt stöd i sin arbetssituation. Ibland kan det vara bättre att föra en dialog med någon utanför organisationen, där man fritt kan ventilera sina åsikter och funderingar med en neutral part. Våra mentorer har är utbildade mentorer och med stor erfarenhet från eget linjearbete och en pedagogik som gör mentorskapet till ett fint och tryggt stöd till adepten. Vi använder certifierade verktyg i samtalet.
Styrelsearbete
Vi bistår med råd och erfarenheter eller bemannar någon del av styrelsen. Vi kan erbjuda framgångsrika och erfarna styrelsemedlemmar som passar just din bransch och företag.
Start Up
Baserat på vår egna erfarenheter utvärderar vi era leverantörers prestation.
Kundlojalitetsprogram
Vi inventerar avtal och undersöker om de stödjer strategiska och taktiska målsättningar. Vi identifierar eventuella hot och möjligheter.
Business Planning
Vi stöttar företag, organisationen eller team att ta fram vision och affärsidé och därifrån bygga en realistisk affärsplan. Som verktyg använder vi oss av LeanBusiness ( framtaget av Grant Thornton). Processen har bl.a sin styrka i att fler medarbetare än normalt kan på ett effektivy sätt involderas i processsen vilket ger en lojalitet i genomförandesteget.
2. Ledarskap
Situationsanpassat ledarskap
Ett situationsanpassat ledarskap anser vi vara det mest framgångsrik sättet att ge chefer ett verktyg för att bli framgångsrika ledare.
Mentorskap för ledare
Tillsammans tar vi fram förfrågningsunderlag som ger leverantörer ett tydligt ramverk – och som ger förutsättningar för tydliga offertsvar.
3. Medarbetarutveckling
Beteendeprofil, DISC
Oavsett om det är en ny leverantör, ett nytt IT system eller en kombination av båda, är ett implementationsprojekt en kritisk aktivitet. Våra erfarna konsulter kan fungera som rådgivande stöd till projektorganisationen, vi kan ta projektledaransvar eller utföra projektrevisioner om det är osäkert om allt står rätt till.
Att utveckla sin kommunikations -plattform
Hos flera av våra kunder fungerar vi i olika former som stöd i leveransprocessen. Vi kan ha övergripande ansvar för en leverantör/leverans eller fungera som second opinion. Vi har den erfarenhet som krävs för att undvika onödiga risker och säkerställa att avtalets mål uppnås.
Det svåra samtalet
En leverantörsrelation kan förändras över tiden. Vissa leverantörer överträffar förväntningarna medan andra inte når rätt nivå. Vissa relationer passerar en kritisk gräns och behöver repareras eller avvecklas för att undvika en allvarlig situation. Vi har utvecklat en verktygslåda för att systematiskt åtgärda problemen.
4. Teamutveckling
Att skapa ett effektivt team
Ett effektivt team kännetecknas av goda kunskaper, drivkraft, kvalitetstänk och engagemang för uppgiften. Vi kan ta reda på hur det står till i ditt team och koma med förslag på hur teamet kan bli än mer framgångsrikt
DISC-Team
Hos flera av våra kunder fungerar vi i olika former som stöd i leveransprocessen. Vi kan ha övergripande ansvar för en leverantör/leverans eller fungera som second opinion. Vi har den erfarenhet som krävs för att undvika onödiga risker och säkerställa att avtalets mål uppnås.
GDQ
En leverantörsrelation kan förändras över tiden. Vissa leverantörer överträffar förväntningarna medan andra inte når rätt nivå. Vissa relationer passerar en kritisk gräns och behöver repareras eller avvecklas för att undvika en allvarlig situation. Vi har utvecklat en verktygslåda för att systematiskt åtgärda problemen.
5. Säljutveckling
Effektiv säljledning
Vår erfarenhet att framgångsrika säljare har en uppdaterad självuppfattning om sina starka sidor och sina säljhinder, jobbar efter en framgångsrik modell, finner glädje att erbjuda rätt produkter/tjänster till en kund och har en effektiv säljledning som understödjer säljarens vardag på fältet. Detta kan vi skapa åt ditt företags säljorganisation både inom såväl handel som Business to Business.
BTC-sälj, teori och praktik
Hos flera av våra kunder fungerar vi i olika former som stöd i leveransprocessen. Vi kan ha övergripande ansvar för en leverantör/leverans eller fungera som second opinion. Vi har den erfarenhet som krävs för att undvika onödiga risker och säkerställa att avtalets mål uppnås.
BTB-sälj, teori och praktik
En leverantörsrelation kan förändras över tiden. Vissa leverantörer överträffar förväntningarna medan andra inte når rätt nivå. Vissa relationer passerar en kritisk gräns och behöver repareras eller avvecklas för att undvika en allvarlig situation. Vi har utvecklat en verktygslåda för att systematiskt åtgärda problemen.